Return to Headlines

Parents Interested in serving on the LPAC (Language Proficiency Assessment Committee):

 

The LPAC committee meets to determine the identification and placement of students who speak a language other than English and are learning English.  We will have a training session for any parent of a bilingual student in the Bilingual or ESL program to serve on LPAC (Language Proficiency Assessment Committee). 

This vital committee needs bilingual parents. We need your help. The Bilingual/ESL/DL Department conducts the training.

Please contact Dr. Sheila Guzman at sguzman@elginisd.net. Send your name, phone number, and email address.

Sincerely,

Dr. Sheila Guzman
Director Bilingual/ESL/Dual Language Programs
Elgin ISD

 


 

El comité LPAC se reúne para determinar la identificación y ubicación de los estudiantes que hablan un idioma distinto al inglés y que están aprendiendo inglés.

Tendremos una sesión de capacitación para cualquier padre de un estudiante bilingüe en el programa bilingüe o en el programa de inglés como segundo idioma (ESL) interesados servir en LPAC (Comité de evaluación de la competencia lingüística).

Este importante comité necesita la participación de padres bilingües. Necesitamos su ayuda. El Departamento Bilingüe/ESL/DL lleva a cabo la capacitación.

Por favor comuníquese con la Dra. Sheila Guzmán en sguzman@elginisd.net. Envíe su nombre, número de teléfono y dirección de correo electrónico.

Sinceramente,

Dra. Sheila Guzmán
Director de programa Bilingüe/ESL/Lenguaje Dual
Elgin ISD